Päivitetty 8.2.2018

Laatukoru Oy:n verkkokauppa (Laatukoru Oy, y-tunnus 0836992-9)


1 Yleiset ehdot


Laatukoru.fi on Laatukoru Oy:n (y-tunnus 0836992-9) ylläpitämä ja omistama markkinapaikka. Näitä
sopimusehtoja sovelletaan Laatukoru Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa, joka syntyy
Laatukoru.fi verkkokaupan välityksellä. Laatukoru Oy:lla on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman
ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka on
luettavissa Laatukoru Oy:n kotisivuilta.


Laatukoru ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä
pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Laatukoru Oy:n
vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Laatukoru on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle
ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.


2 Asiakas ja tietosuoja


Laatukoru toivottaa tervetulleeksi kaikki yksityis- ja yritysasiakkaat. Kauppasuhteessa noudatetaan
soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.
Yritysasiakkaiden ja Laatukoru Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä
sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.


Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät
kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.
Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä
y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero ja tarvittaessa laskutusosoite.


Asiakkaiden tiedot on tallennettu Laatukoru Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään
asiakassuhteen ylläpitämiseen. Laatukoru Oy:lla on oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia
tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99)
mukaisesti. Täydellinen rekisteriseloste löytyy osoitteesta: https://www.laatukoru.fi/info/rekisteriseloste/


Laatukoru.fi -sivustolla käytetään evästeitä, joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa
käyttäjäystävällisemmäksi. Laatukoru.fi -sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja
nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja
henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka
Laatukoru.fi verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa Laatukoru.fi -sivuston sisällöstä saattaa
edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy
evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen
asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista
käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.


3 Hinnasto


Kaikki Laatukoru.fi verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia ellei
toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan,
jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Mikäli tuote on selvästi hinnoiteltu
väärin verkkokaupassamme ja jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtävän tuotteen olevan väärin
hinnoiteltu, tuotetta ei toimiteta tilauksesta huolimatta asiakkaalle kyseiseen hintaan. Väärinhinnoittelun
sattuessa Laatukoru Oy on velvoitettu ilmoittamaan tuotteen tilanneelle asiakkaalle välittömästi.


Laatukoru Oy ei myy tuotteita jälleenmyytäviksi ja pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä
poikkeuksellisen suurissa erissä. 

Laatukoru Oy myy tuotteita laissa asetettujen ikärajojen mukaan. Tilaamalla tuotteen ja hyväksymällä
toimitusehdot asiakas vakuuttaa, että hänellä on oikeus tilata kyseinen tuote.


4 Toimittaminen


Kaikki tilaukset pyritään toimittamaan 1-5 arkipäivän sisällä sen vastaanottamisesta. Tarkemmat
toimitusajat löydät osoitteesta: https://www.laatukoru.fi/info/toimitustavat


Postipaketti

Toimitusaika yleenä 1-3 arkipäivää tilauksen lähettämisestä, Postipaketin saapumisilmoitus lähetetään
tekstiviestitsetilauksen yhteydessä annettuun puhelinnumeroon.


Express-paketti

Toimitus kotiin tai työpaikalle 1-2 arkipäivän kuluessa klo 9-14 välillä tilauksen lähettämisestä. Mikäli
pakettia ei olla vastaanottamassa, jätetään siitä saapumisilmoitus.


Matkahuolto

Toimitus alueesi lähimpään (valitsemaasi) Matkahuolto-toimipisteeseen 1-3 arkipäivän kuluessa
tilauksen lähettämisestä.


Nouto myymälästä

Nouda tilaus mistä tahansa valitsemastasi Laatukorun myymälästä. Toimitusaika on 1-7 arkipäivää
tilauksen lähettämisestä. Myymälästä soitetaan kun tilaus on noudettavissa.


SmartPost-pakettiautomaatti

SmartPost lähetykset toimitetaan valitsemaanne pakettiautomaattiin. Kun paketti on noudettavissa
automaatista, saat tekstiviestillä noutokoodin. Huomioithan, että matkapuhelinnumero on välttämätön
tieto. Asiakas saa saapumisilmoituksen ja avauskoodin tekstiviestinä kun lähetys on noudettavissa.
SmartPost toimitusten toimitusaika on 1-3 arkipäivää.


5 Maksaminen


Verkkokaupassamme voitte maksaa Suomalaisten pankkien maksupainikkeilla: Nordea,
Osuuspankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki. Luotto-
ja pankkikorteista meillä käyvät: Visa, Visa Electron, Mastercard ja American Express. Näiden lisäksi
voit käyttää Laatukoru laskua tai Laatukoru Osamaksua, jonka tarjoaa Euroloan Consumer Finance
sekä Klarnan Lasku ja Tili -osamaksu palveluita.


Paytrail Oy vastaa verkkopankkien sekä Visa ja Mastercard luottokorttimaksujen turvallisuudesta.
Yrityksen toiminta on Finanssivalvonnan (Fiva) alaista. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on
SSL-suojattu, mikä tarkoittaa, ettei kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi.


6 Palauttaminen


Laatukoru Oy tarjoaa asiakkailleen 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden verkkokaupasta tilatuille
tuotteille (Huom! Myymälästä ostetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta, vaihto-oikeus 14 päivää).
Tuotteet voi palauttaa joko postin maksuttomalla asiakaspalautuksella tai suoraan Laatukoru Oy:n
myymälään mainitsemalla kyseessä olevan verkkokauppapalautus/vaihto. Laatukoru vastaa palautus- ja
vaihtokustannuksista, kun palautus on tehty sen ohjeiden mukaisesti Postin asiakaspalautuspalvelun
kautta.


Tuotteen tulee olla kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti palautuskelpoinen. Lain tarkoituksena on
antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Asiakkaalla on
oikeus tutustua pakkauksen sisältöön ja sovittaa tuotetta varoen. Tuotteen täytyy kuitenkin olla
palautettaessa täysin naarmuton ja uudenveroinen. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä
varovaisuutta noudattaen.


Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti:
Kaiverretuille tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta räätälöidyistä tuotteista säädetyn lain nojalla.
Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta
tilattu tehtaalta.


Palvelutuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan
suoritettu tai jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu ennakkoon.


Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti. Palautuksen mukana on aina oltava palautuslomake ja
toivomme asiakkaalta yhteydenottoa ennen palautusta. Tarkemmat palautusohjeemme löydät
osoitteesta: https://www.laatukoru.fi/info/vaihto-ja-palautusoikeus


7 Takuu ja virhevastuu


Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Olet velvollinen tutustumaan
tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät
käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu
kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on
määritelty tuotetiedoissa, yleisimmin takuuaika on 1-2 vuotta.


Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Asiakas voi hoitaa
takuuasiat myös paikallisen jälleenmyyjänsä kanssa, mikäli se on asiakkaalle helpompi vaihtoehto.
Voimme ohjata asiakkaan ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan
huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Pyydämme asiakkaita ottamaan
meihin yhteyttä takuuasioissa sähköpostitse laatukoru.verkkokauppa@laatukoru.fi tai asioimaan
myymälässämme.


Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan asiakkaalta, jos tuote on
toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Laatukoru Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista
vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja Laatukorulle
aiheutuneet kustannukset.


8 Reklamaatio


Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja
–ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Laatukoru Oy pidättää
oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.


Reklamaatiot käsitellään mieluusti kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla
osoitteeseen laatukoru.verkkokauppa@laatukoru.fi . Verkkosivulla on mahdollisuus jättää
asiakaspalautetta.


Reklamaatiohenkilöstö toimii suoraan johtoryhmän alaisuudessa. Henkilökunta konsultoi tarvittaessa
johdon kanssa asiakkaan lähettämän reklamaation hoitamisessa.


Toimituksessa rikkoutuneet tuotteet pyritään korvaamaan uudella välittömästi. Lähetystä noudettaessa
on hyvä tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin tai
Matkahuollon kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus postikonttoriisi tai Matkahuollon toimipisteeseen niin
pian kuin mahdollista. Ota myös yhteys Laatukorun asiakaspalveluun, niin sovimme uuden tuotteen
toimituksesta välittömästi.


Laatukoru Oy

0836992-9

Hämeenkatu 3

05800 Hyvinkää

0400110045

laatukoru.verkkokauppa@laatukoru.fi